Klantcase

Geavanceerd toegangsbeheer

Voor de productielocatie in Etten-Leur was Isover Saint Gobain aanvankelijk op zoek naar een elektrisch bediende schuifpoort om het terrein af te sluiten. Na een presentatie over de mogelijkheden van het automatiseren van toegang, heeft dit geleid tot de ontwikkeling van uniek platform.

Nu is er de mogelijkheid om vier verschillende bezoekersstromen te beheren. Het gaat o.a. om toegangsbeheer voor leveranciers van goederen, bezoekers van de locatie, ingehuurde aannemers die werkzaamheden uitvoeren en afvalstromen inclusief weegbrugintegratie.

De oplossing

Voordelen stapelen zich op

Minder stress

Tijdens de inventarisatie werden de voordelen van geavanceerd toegangsbeheer al snel duidelijk . Niet veel later bleek dat de werkzaamheden omtrent toegangsbeheer dankzij de automatisering ook eenvoudiger werden. Een goed voorbeeld hiervan is de ontvangst. Omdat de welkomstzuil de chauffeurs in hun eigen taal helpt zijn er geen onduidelijkheden meer. Dat zorgt voor minder stress bij zowel portier als chauffeur en voorkomt fouten.

Controle vooraf

Omdat de gegevens van elke bezoeker vooraf moeten worden aangeleverd, hebben medewerkers voldoende tijd om de informatie te verwerken. Isover Saint Gobain bepaalt in onze applicatie voor geavanceerd toegangsbeheer volledig autonoom welke gegevens het nodig heeft voor een gesloten keten. Bepaalde data worden automatisch opgeslagen in Third Party Applications, waaronder SAP. De informatievoorziening is niet alleen beter, het bespaart ook tijd.

De uitdaging

Vracht

De productielocatie wordt dagelijks bezocht door verschillende leveranciers uit verschillende landen. Elke chauffeur moet zich bij de aanmeldzuil identificeren en vrachtgegevens overleggen. Met het oog om processen zoveel mogelijk te automatiseren, was het daarom onvermijdelijk om op de aanmeldzuil een veelvoud aan talen te bieden. Omdat er meerdere soorten leveranties zijn was het noodzakelijk om voor elk proces afzonderlijk een andere route met voorwaarden te definiëren. Isover Saint Gobain wilde na de oplevering zelf controle hebben over de eisen die het stelt aan geavanceerd toegangsbeheer.

Afval

Omdat er 24(!) verschillende afvalstromen zijn, is het heel belangrijk dat hiervoor de juiste procedures gevolgd worden. De wens bestond om een afvalinzamelaar op voorhand voor een afgesproken periode automatisch toegang te kunnen verlenen tot het terrein. Daarbij moest de toegang ook gelimiteerd kunnen worden tot een maximum aantal bezoeken en per toegangspoort geconfigureerd kunnen worden. Het gaat hier om een veel minder dynamische vorm van toegangsbeheer, een bezoeker krijgt hier toegang tot het terrein voor een langdurige periode.

Bezoekers

Een bezoeker krijgt alleen toegang tot het terrein als hij een afspraak heeft met een medewerker. Hij moet met zijn toegangscode gebruik kunnen maken van het afgesloten parkeerterrein. Bij aankomst bij de portier is dubbele verificatie een vereiste.

Samenwerken aan de juiste oplossing

Functioneel ontwerp

Voordat er ook maar een letter werd geprogrammeerd maakte een projectmanager van Result Software samen de verschillende projectteams alle processen omtrent toegangsbeheer inzichtelijk. Aan de hand van die processen werden de contactpunten van elk proces in beeld gebracht. Daarna werden de eisen ten aanzien van documentatie, informatie en beveiliging op elk contactpunt geformuleerd.

Projectteams

Bij Isover Saint Gobain werden projectteams samengesteld zodat er onafhankelijk naar elke processtap werd gekeken. Human Resources heeft een andere visie dan Security. Elk projectteam leverde input over hoe informatie werd verzameld, gecontroleerd, geaccordeerd en welke stappen daartussen zaten. Zo werd er ook veel beter naar toegangsbeheer gekeken. De teams werkten met deadlines om de snelheid erin te houden.

Lees over onze aanpak

Investeer in maatwerk

Elke ondernemer streeft naar een gezonde balans tussen groei en kostenbesparing. Maatwerk software is dan een uitstekende oplossing. In een lean product bestaan geen onnodige processen. En waarom stoppen bij één proces, als u ze aan elkaar kunt knopen?

Meer over maatwerk

De oplossing

Vracht

Wanneer een chauffeur zich meldt, moet hij zijn ordernummer opgeven en contactgegevens invullen op de aanmeldzuil. Een speciale camera controleert het kenteken. Als het om een bijzondere lading gaat die gewogen moet worden ontvangt de chauffeur een toegangspas om de schuifpoort te openen en wordt hij via digitale markeringen (pijlen) naar de weegbrug geleid. Na het lossen moet hij opnieuw wegen. De gegevens worden geregistreerd in SAP. Bij verlaten van het terrein levert hij de toegangspas in bij een speciaal inleverpunt.

Afval

De afvalinzamelaar heeft een jaar toegang tot het terrein. Bij aankomst wordt het kenteken gecontroleerd. Bij elk transport wordt de chauffeur via markeringen naar de weegbrug geleid. De gegevens worden automatisch geregistreerd in SAP.

Bezoekers

De bezoeker kan het terrein oprijden na ingave van de unieke toegangscode. Met diezelfde code kan hij de speciale tourniquet ontgrendelen. Bij de hospitality room krijgt de bezoeker pas toegang tot de ruimte als de gastheer ook zijn medewerkerspas bij de daarvoor ingerichte lezer houdt.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Tijdens een kennismakingsgesprek bespreken we uw wensen en de mogelijkheden.

AANVRAGEN