Beantwoord elke vraag
Artificial Intelligence is geen toverstok en het kan geen gedachten lezen, althans nog niet. Voordat je een resultaat krijgt uit een chatbot zul je eerst een vraag moeten stellen. Dat heet prompten. De kwaliteit van de vraag bepaalt in grote mate ook de kwaliteit van de uitkomst, al kun je de antwoorden in opvolgende stappen nog verbeteren. Een prompt kan ook informatie of codering bevatten.
De online chatbots geven antwoord op vrijwel elke vraag waarvan ze het antwoord online kunnen achterhalen. Wij integreren chatbots in onze software en maken die echter onderdeel van een beveiligde omgeving. De chatbot behoudt daardoor alle slimmigheden, maar zal geen bedrijfsgegevens delen op het internet. Dat biedt eindeloos veel mogelijkheden.
De juiste vragen stellen
Als we software voor je bouwen dan heb je een doel voor ogen. Je wilt er iets mee bereiken. Veel software werkt met het concept van data invoeren. Die data wil je verwerken tot gegevens en waar nodig verrijken met je eigen kennis en informatie. En uiteindelijk wil je ook dat de software iets oplevert, door processen te analyseren en optimaliseren. Dat bereik je door de juiste vragen te stellen aan de software. Maar, zijn de vragen die je toen had dezelfde als die je nu hebt? Hoe ver kun jij vooruit kijken?
Je zit vast in een denkpatroon
Software is een keer af, ook al zeggen we dat software nooit af is. Je gaat ermee aan de slag en je analyseert je processen en prestaties via de meegeleverde business intelligence tool. Die tool is op het moment van levering al verouderd, want de ontwikkelingen gaan heel snel. Steeds meer leveranciers bieden daarom een mogelijkheid om data te exporteren naar een externe tool zoals PowerBI. Je beperkt je daarmee echter tot de vragen die nu in je opkomen en de cijfertjes die zijn opgeslagen in de databases. Je mist de mogelijkheid om andere soorten relaties te leggen of zien.
De voordelen van AI
Wanneer we AI integreren in onze software creëren we een zoekfunctie die verder kijkt. Ook elk document in de database is te doorzoeken. En de tekst in dat document kan o.a. vergeleken worden met informatie in de database, maar ook met informatie op internet. Zo achterhaal je bijvoorbeeld heel snel of de door jou opgestelde voorwaarden in overeenstemming zijn met huidige wetgeving en in welke documenten die zijn gebruikt. Need we say more?